ZOSP

W GŁOGOWIE

OSP ORW Głogów - Strona główna

Zabezpieczenie przerawy WOT

Dnia 15 czerwca 2024 r. byliśmy obecni podczas ćwiczeń Wojska Obrony Terytorialnej - 162 Batalionu Lekkiej Piechoty w Głogowie. Zabezpieczane przez nas zadanie polegało na przeprawieniu się przez długi na około 100 metrów zbiornik wodny „Leśne Jezioro”. W działaniach wspierała nas Ochotnicza Straż Pożarna w Dobrzejowicach oraz Centrum Nurkowe Darco które przygotowało pokaz oraz zapoznanie ze sprzętem nurkowym.

2024-06-17 11:29:00

Czyścimy Jezioro Dominickie 2024

W sobotę 25 Maja 2024 r. braliśmy udział w akcji - Czyścimy Jezioro Dominickie 2024 - organizowanej przez e-boszkowo.pl
Nasi nurkowie, wraz z innymi, sprzątali dno jeziora a zespół na łodzi odbierał wydobyte śmieci i transportował nurków na wskazane sektory.

2024-05-25 19:23:32

Dzień gospodarczy

Sobota 11.05.2024 - Dzień gospodarczy, przegląd sprzętu pływającego przed nadchodzącymi wydarzeniami oraz montaż platformy do przechowywania łodzi na Odrze.

2024-05-11 19:28:10

II Głogowski Festiwal Historyczny

Dnia 6 kwietnia 2024r. braliśmy udział w zabezpieczeniu II Głogowski Festiwal Historyczny organizowanego przez
GRH Festung Glogau - Regiment 54, Grupa Rekonstrukcji Historycznej "Green Light", Projekt Historyczny Posen którego główną atrakcją była inscenizacja historyczna - "Upadek III Rzeszy".

2024-04-08 15:52:46
OSP ORW Głogów

1,5% podatku na rzecz OSP ORW Głogów

Od dzisiaj (15.02.2024) można rozliczać PIT za pomocą rządowej strony https://www.podatki.gov.pl
Zachęcamy do przekazania 1,5% podatku na rzecz OSP ORW Głogów

Przy rozliczaniu podatku podajemy następujące dane:
KRS - 0000 270 261
Dopisek - OSP ORW Głogów 13930

2024-02-15 19:40:43

32 Finał WOŚP - Parada

32 Finał WOŚP
Parada oraz pokaz sprzętu OSP i PSP powiatu głogowskiego.

2024-01-29 17:44:10

Paczki dla potrzebujących

Dnia 19 Grudnia 2023 r. jednostki OSP z powiatu głogowskiego udzieliły bezinteresownego wsparcia przy rozwożeniu świątecznych paczek dla potrzebujących wsparcia seniorów. W rozwożeniu pomocy udział wzięły:
Ochotnicza Straż Pożarna Przedmoście
OSP Grochowice
OSP KSRG Serby
OSP Smardzów
Grupa Ratownictwa Specjalistycznego Smardzów
OSP ORW Głogów

Całą akcja odbyła się z inicjatywy: Caritas Diecezji Zielonogórsko Gorzowskiej - Ksiądz Stanisław Podfigurny, Parafia P.W. NMP Królowej Polski - Ksiądz Witold Pietsch, Prezydent Miasta Głogowa - Rafael Rokaszewicz

Zdjęcia - Woźniak Paweł

2023-12-19 12:32:02

XIII Mikołajkowy Spływ Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie

Pomimo obfitych opadów śniegu które miały miejsce w noc poprzedzającą cały spływ, na starcie imprezy dzielnie zameldowało się około 70. nurków płetwonurków, których z uwagi na temperaturę Odry (niecałe 2°C) można śmiało nazwać morsami.

Całe wydarzenie przebiegło bezproblemowo, wszyscy uczestnicy, którzy weszli do wody bezpiecznie dotarli do mety, na której czekał ciepły posiłek, kawa, herbata oraz ogrzewany namiot.

Gratulujemy ukończenia oraz dziękujemy wszystkim płetwonurkom za udział,
do zobaczenia (mamy nadzieję) za rok!

Szczególnie dziękujemy druhom z zaprzyjaźnionych jednostek,
którzy od wielu lat bardzo licznie nas odwiedzają:

Z tego miejsca chcielibyśmy oczywiście podziękować całej rzeszy sponsorów, jak i osób z zabezpieczenia, bez których spływ na pewno by się nie odbył:

Przedsiębiorstwo Robót Specjalistycznych Sp. z o.o.
Dziękujemy również partonowi medialnemu, który prowadził relację - Perfect Diver

2023-12-03 17:05:07
OSP ORW Głogów

Ostatni weekend zapisów na spływ

Zapisy zamykamy w niedzielę 26 listopada 2023 r. o godzinie 23:59
Spływ odbędzie się 3 grudnia 2023 r.

Przypominamy że każdy zapisany uczestnik otrzymuje za darmo:
Ciepły posiłek
• Kawę/Herbatę
• Czapeczkę Mikołaja
• Transport na miejsce startu

Po zamknięciu zapisów rozpoczniemy weryfikacje oraz wysyłanie potwierdzeń dopisania do listy uczestników.
Zapisy na naszej stronie:

Dzięki hojności sponsorów oraz osób prywatnych spływ od początku pozostaje wydarzeniem, w którym udział jest zupełnie darmowy, a jego uczestnicy mają zapewniony ciepły posiłek, odpowiednie zaplecze socjalne oraz zabezpieczenie medyczne. Poniżej lista zaangażowanych osób, stowarzyszeń oraz firm, bez których spływ nigdy by się nie odbył.
Dziękujemy serdecznie!

Patronat medialny:

2023-11-24 13:57:35

Pożegnanie śp. Jana Naglera

Z głębokim żalem zawiadamiamy, że po ciężkiej chorobie zmarł śp. Jan Nagler, Prezes OSP-ORW Głogów.
Uroczystość pożegnania odbędzie się w sobotę 14.10.2023 r. o godzinie 14:00 w kaplicy na cmentarzu Brzostów.

2023-10-11 13:40:31

Ćwiczenia Starostawa Powiatowego w Głogowie

Dnia 05.10.2023 braliśmy udział w ćwiczeniach służb ratownictwa wodnego z powiatu głogowskiego organizowanych przez Starostwo Powiatowe w Głogowie. Celem ćwiczeń było doskonalenie umiejętności wykorzystywanych podczas akcji ratowniczo-poszukiwawczych oraz koordynacja pomiędzy jednostkami biorącymi udział w działaniach.

- Materiał video na facebooku.

2023-10-06 13:43:06

Zabezpieczenie Marszu Weterana

Sobotni wieczór spędziliśmy na zabezpieczeniu charytatywnego marszu głogowskich weteranów dla Michała Drankiewicza. W wydarzeniu wzięło udział około 100 osób.

2023-10-01 14:08:11

6. Bieg Katorżniczy KotlActive Forest Run

Kolejny już rok zabezpieczaliśmy 6. Bieg Katorżniczy KotlActive Forest Run.
Wszystko poszło gładko i sprawnie, nikt nie miał problemów z pokonaniem zabezpieczanej przez nas przeszkody terenowej.

2023-09-10 18:29:53
OSP ORW Głogów

Nowa łódź dla OSP ORW Głogów

Dnia 25.08.2023 r. Komendant Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Głogowie st.bryg. Paweł Dziadosz przekazał naszej jednostce nowoczesną, polietylenową łódź ratowniczą - Whaly 435 R Professional, wyposażoną w silnik Honda o mocy 40KM. Łódź została dodatkowo wzbogacona o zabudowę, sonar, cyfrową łączność oraz oświetlenie. Jednostka z uwagi na swoją budowę może przewozić maksymalnie 10 osób/900 kg ładunku. Dzięki takim parametrom będziemy w stanie transportować znaczą ilość sprzętu ratowniczo-nurkowego, którego najcięższymi elementami są butle ze sprężonym powietrzem.

Dnia 26.08.2023 r. odbyły się pierwsze testy łodzi na Odrze, sternicy oraz ratownicy zapoznawali się z jej charakterystyką, oraz uczyli się obsługi silnika, jak i samej jednostki.

Za przekazany sprzęt serdecznie dziękujemy Państwowej Straży Pożarnej w Głogowie, nowoczesna łódź znacząco zwiększy nasze zdolności ratownicze.

2023-08-26 21:14:41

Patrol Odry + Ćwiczenia z platformą

Korzystając z dnia wolnego z okazji Święta Wojska Polskiego 15 sierpnia 2023 przeprowadziliśmy rutynowy patrol Odry w granicach powiatu Głogowskiego oraz uczyliśmy się zachowania skutera wraz z zainstalowaną platformą ratowniczą.

2023-08-15 17:45:22

OSP-ORW Głogów z pomocą na Ukrainie

Grupa czterech druhów z OSP-ORW Głogów (Krzysztof Taras, Marcin Michalski, Andrzej Łukaszewicz, Jarosław Grzejek) w dniach 12.06.2023 - 20.06.2023 udała się na wschód Ukrainy aby wspomóc ludność lokalną, jak i służby w usuwaniu skutków powodzi wywołanej zniszczeniem tamy w Nowej Kachowce.
Pierwszym elementem pomocy było dostarczenie węży strażackich służących do odprowadzania wypompowywanej, zanieczyszczonej wody - węże podarowały jednostki OSP z powiatu głogowskiego - przekazane zostały one strażakom z Chersonia, zawieźliśmy również kombinezony oraz pianki do nurkowania, ułatwią one ratownikom dostęp do zalanych obiektów.
Główną formą naszej pomocy były wypompowywanie wody na terenach, przez które przeszła fala powodziowa, działania prowadziliśmy w dzielnicy portowej Chersonia oddalonej około 250m od koryta Dniepru oraz we wsi Biłozerka położonej około 15km na zachód od Chersonia.

Wyjazd został sfinansowany poprzez dobroczynność fundacji, firm oraz osób prywatnych. Pompę pozyskaliśmy dzięki Fundacji Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej - została ona włączona do wyposażenia OSP-ORW Głogów i będzie wykorzystywana w przyszłości przez naszą jednostkę do niesienia pomocy mieszkańcom powiatu głogowskiego.

2023-06-21 01:42:32

Światowy dzień roweru

Na prośbę Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 11 im. Polskich Olimpijczyków w Głogowie braliśmy udział w zabezpieczeniu i pomagaliśmy w organizacji Światowego Dnia Roweru, wydarzenie miało miejsce 5 czerwca 2023 r.

2023-06-07 12:19:57

Dni Głogowa 2023

I Nadodrzański Festiwal w Głogowie 2023, a potocznie Dni Głogowa, organizowane przez Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie, dobiegły końca. Wraz z końcem imprezy, my zakończyliśmy nasze działania polegające na zabezpieczeniu rzeki Odry. Byliśmy obecni na wodzie podczas czterech dni imprezy, obyło się bez poważniejszych zdarzeń. Dziękujemy za bezpieczną zabawę!
Podczas zabezpieczenia współpracowaliśmy z:
• Policja Głogów
• WOPR Głogów
• Ochotnicza Straż Pożarna Jednostka Ratownictwa Specjalistycznego w Głogowie
• Ochotnicza Straż Pożarna w Dobrzejowicach

2023-06-04 23:10:41

Akcja Charytatywna w Serbach

Kolejne pokazy sprzętu oraz promowanie ratownictwa wodnego, tym razem na zaproszenie Dyrektora Zespół Szkolno-Przedszkolny w Serbach braliśmy udział w akcji charytatywnej na rzecz Zuzanny Wardyńskiej. Akcja miała miejsce 27 maja 2023r. na terenach rekreacyjno-sportowych w Serbach.

2023-05-27 20:59:24

Piknik Rodzinny w Kotli

Wczoraj (20 maja 2023) na zaproszenie Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kotli wzięliśmy udział w Pikniku Rodzinnym. Przedstawiliśmy charakterystykę pracy naszego oddziału, zaprezentowaliśmy posiadane wyposażenie oraz opowiadaliśmy o nurkowaniach - chętni mogli przymierzyć cały zestaw sprzętu, posłuchać o ciekawostkach związanych z nurkowaniem, a także pooddychać powietrzem z butli nurkowej.
Podczas pikniku prowadzona była również zbiórka krwi pod hasłem "Uratuj życie, podziel się krwią przed wakacjami".

2023-05-21 16:28:58

Poszukiwania zaginionej osoby

W piątkowy wieczór, po godzinie 18 zostaliśmy zadysponowani do akcji poszukiwawczej. Wyznaczony obszar obejmował okolice mostu tolerancji oraz sąsiadującego mostu kolejowego. Poszukiwania prowadziliśmy przy użyciu naszej łodzi motorowej. Po koło godzinie prowadzenia działań dostaliśmy informacje o zakończeniu poszukiwań - osoba poszukiwana została odnaleziona cała i zdrowa przez Policję.

2023-05-20 11:36:43

Wodowanie platformy

Z dniem dzisiejszym (03.05.2023) zwodowaliśmy oraz zainstalowaliśmy platformę w głogowskiej przystani (Marina Głogów), na platformie podczas sezonu letniego dokujemy naszą łódź motorową - znacząco skracając czas potrzebny do podjęcia działań na Odrze.

2023-05-03 13:52:45

Wyjazd szkoleniowo-nurkowy Łagów

W dniach 22-23.04.2023 odbył się wyjazd szkoleniowo nurkowy druhów z OSP-ORW Głogów. Nurkowanie odbywało się na jeziorze Ciecz obok Łagowa. Do pływania po jeziorze wykorzystaliśmy ponton z silnikiem elektrycznym, nurkowie doskonalili umiejętności zdobyte w ramach wcześniejszych kursów z grupy SSI Search & Recovery.

2023-04-24 12:42:51

Walne Zebranie 2023

Dnia 15.04.2023 w sali konferencyjnej PSP Głogów odbyło się walne zebranie Ochotniczej Straży Pożarnej Oddziału Ratownictwa Wodnego w Głogowie. Walne zebranie poza przyjęciem rocznych sprawozdań oraz zatwierdzeniem składu zarządu na rok obecny podjęło decyzje o organizacji trzynastej edycji Mikołajkowego Spływu Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie - nie jest to jeszcze oficjalna zapowiedź, nie mamy pewności czy po 3-letniej przerwie uda nam się sprostać wymogom organizacyjnym jednakże plany są i będziemy pracować, aby spływ mógł się odbyć. Wszystkich zainteresowanych spływem zapraszamy do śledzenia naszych stron - będziemy informować na bieżąco.
Podczas zebrania dwóch członków zakończyło okres stażu kandydackiego czego efektem było otrzymanie legitymacji członkowskich, przyjęty także został także nowy członek na staż.

2023-04-15 18:28:54
OSP ORW Głogów

Wielkanocne przygotowania oraz kolejne poszukiwania

W Poniedziałek Wielkanocny korzystając z dnia wolnego, druhowie z naszego oddziału postanowili przygotować sprzęt pływający do zbliżającego się sezonu wodnego. Po przeprowadzeniu przeglądów technicznych naszej łodzi motorowej oraz skutera ratowniczego sea-doo udaliśmy się na standardowy patrol Odry. Wykorzystując wiosenną pogodę oraz sprzyjający stan rzeki, podczas patrolu skupiliśmy się ponownie na przeszukaniu obszaru, na którym dwa miesiące temu zaginął Kacper Grzelak - jego rodzina jak i wiele okolicznych służb oraz organizacji ciągle prowadzi poszukiwania.

2023-04-11 11:08:35

Zaproszenie na Walne zebranie

Ochotnicza Straż Pożarna
Oddział Ratownictwa Wodnego
W Głogowie

Walne Zebranie Sprawozdawczo - Wyborcze
Sala konferencyjna PSP Głogów
Generała Władysława Sikorskiego 55
15.04.2023 (sobota)
godzina 15:00

Serdecznie zapraszamy sympatyków OSP-ORW Głogów, osoby zainteresowane naszą działalnością jak i chętnych wstąpić w nasze szeregi.

2023-04-04 18:59:47
OSP ORW Głogów

1,5% podatku na rzecz OSP-ORW Głogów

Zachęcamy do przekazania 1,5% podatku na rzecz OSP-ORW Głogów, za pośrednictwem Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP. Podczas rozliczania PITu podajemy KRS ZOSP RP - 0000 116 212 oraz nazwę i adres OSP-ORW Głogów (koniecznie podając kod pocztowy 67-200). Związek zbiera wpłaty a następnie przekazuje zebrane środki pod postacią zakupu sprzętu operacyjnego dla naszej jednostki.

Więcej informacji informacji na stronie związku:

2023-03-06 20:51:22

Człowiek w nurcie Odry - akcja poszukiwawcza

Po godzinie 15:00 dnia 10 lutego 2023 otrzymaliśmy alarmowe wezwanie w sprawie człowieka znajdującego się w nurcie Odry. Działania prowadziliśmy przy użyciu łodzi motorowej oraz skutera. Na wodzie współpracowaliśmy z jednostkami PSP Głogów oraz PSP Legnica, OSP JRS Głogów prowadził rozpoznanie z powietrza.
Akcja poszukiwawcza została wstrzymana po zmroku - jutro rano zostanie wznowiona

W sobotę poszukiwania rozpoczęliśmy o godzinie 8:00 rano - przeszukiwaliśmy wyznaczony przez Policję obszar brzegu Odry jak i samej rzeki.
Działania prowadziliśmy przy współpracy z PSP Głogów, PSP Legnica oraz OSP JRS Głogów. Poszukiwany nie został odnaleziony. Po godzinie 13:00 działania nawodne zostały przejęte przez OSP Serby.

Trzeciego dnia wezwanie na poszukiwania otrzymaliśmy po godzinie 9:00, działania prowadziliśmy do około godziny 14:00. Poszukiwania nie przyniosły skutków.

Dzień czwarty poszukiwań rozpoczęliśmy o godzinie 11:00, zakończyliśmy o 15:30. Do działań dołączyła Wodna Służba Ratownicza z Wrocławia oraz motorówka głogowskiej Policji.
Nie ujawniono poszukiwanego.

14.02.2023 nie otrzymaliśmy wezwania do poszukiwań, w środę (15.02.2023) poszukiwaliśmy wraz z głogowską Policją oraz OSP Serby przez około 5 godzin - bez rezultatów.

Od 10 lutego 2023 do 15.02.2023 (z wyłączeniem 14.02.2023 - brak wezwania) braliśmy udział w akcji poszukiwawczej mężczyzny porwanego przez nurt Odry.
W poszukiwaniach uczestniczyliśmy przez 5 dni, przeczesywaliśmy obszar Odry od „Neptuna” do wysokości Huty Miedzi Głogów, dzięki wykorzystaniu skutera wodnego (429[D]Ł2) byliśmy w stanie sprawdzać wszystkie zatoki pomiędzy główkami na wyznaczonym obszarze. W działaniach brała udział także nasza łódź motorowa (429[D]Ł1). W ciągu wszystkich dni prowadzenia działań współpracowaliśmy z jednostkami:
Policja Głogów, PSP Głogów, PSP Legnica
OSP JRS Głogów, OSP Serby
Ratownicza Służba Wodna Wrocław

2023-02-10 20:09:34
OSP ORW Głogów

Bezpieczny Dolnoślązak w SP 14 Głogów

Dnia 02.02.2023 w Szkole Podstawowej nr 14 im. Henryka III Głogowskiego w ramach programu Bezpieczny Dolnoślązak, wraz z OSP Smardzów, omawialiśmy kwestie bezpiecznego postępowania na wodzie, pierwszej pomocy oraz akcji poszukiwawczych.

2023-02-02 17:02:37

Parada WOŚP 2023

Jak co roku z okazji finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pojazdy pożarniczo-ratownicze z powiatu głogowskiego oraz okolic brały udział w paradzie organizowanej przez Stowarzyszenie Team 4x4 Głogów. W paradzie wzięło udział łącznie 31 pojazdów (w tym dwa nasze, łódź oraz skuter wodny).

2023-01-29 14:49:15

Odznaczenia za pomoc Ukrainie

Wraz z początkiem wojny na Ukrainie grupa naszych druhów już w marcu udała się na Ukrainę celem niesienia pomocy humanitarnej. 13 października 2022r. podczas wizyty ukraińskiego Generała Pułkownika rezerwy Henryka Kościelnego druhowie otrzymali odznaczenia „WOLONTARIUSZ UKRAINY” oraz podziękowania od fundacji "Dopomożemy Razem Ukrainie".

2022-10-14 17:22:07
OSP ORW Głogów

Zabezpieczenie ćwiczeń "Biechów 2022"

Dnia 13 października 2022r. odbyły się ćwiczenia Państwowej Straży Pożarnej pod kryptonimem "Biechów 2022" obejmujące jednostki powiatu głogowskiego oraz górowskiego. Naszym celem było zabezpieczenie wodne zadania polegającego na rozstawieniu stanowiska motopompy zaopatrującej jednostki gaśnicze w wodę.

2022-10-14 16:34:48

Zatruta Odra - podsumowanie

W związku z zatruciem Odry, na polecenie PSP (decyzja Wojewody dolnośląskiego o wyłączeniu Odry z użycia rekreacyjnego), od dnia 12.08.2022 do 07.09.2022 prowadziliśmy codziennie patrole współdzielone z głogowską Strażą Pożarną, Policją oraz WOPR. Łącznie wypływaliśmy około 20 razy, każdorazowo patrol trwał minimum dwie godziny oraz obejmował zasięgiem granice powiatu głogowskiego.
Naszym zadaniem było informowanie napotkanych osób o obowiązujących zakazach oraz poszukiwanie śniętych ryb.

2022-09-22 14:36:17
OSP ORW Głogów

Kobieta skoczyła z mostu - akcja ratunkowa

Dnia 18.08.2022 podczas codziennego patrolu Odry (ze względu na jej zatrucie oraz decyzję wojewody), około godziny 19:00 kobieta skoczyła z różowego mostu - w momencie zdarzenia nasz patrol znajdował się na wysokości mostu kolejowego dzięki czemu załoga łodzi podjęła szybką akcję ratunkową. Poszkodowana wyszła o własnych siłach z wody, następnie została przekazana policji oraz służbom medycznym przybyłym na plac festynowy - do tego czasu pozostawała pod opieką ratowników z OSP ORW Głogów.

2022-08-18 18:30:06

Zatruta Odra - patrole

Począwszy od piątku 12 sierpnia 2022 - do odwołania, na polecenie PSP prowadzimy codzienne patrole łodzią motorową na Odrze. Naszym zadaniem jest poszukiwanie oznak zatrucia rzeki oraz uświadamianie napotkanych wędkarzy o zakazie połowu ryb oraz korzystania z wody.

2022-08-17 11:26:20

Poszukiwania na Odrze

Dnia 21.07.2022 przed godziną 21 zostaliśmy alarmowo zadysponowani do podjęcia akcji ratowniczej - człowiek wszedł do Odry i zniknął pod wodą. Po przybyciu na miejsce rozpoczęliśmy poszukiwania przy użyciu łodzi motorowej - poszukiwania zakończyły się około północy, niestety poszkodowany nie został odnaleziony.
W poszukiwaniach brały udział także jednostki Policji, PSP, WOPR Głogów oraz OSP JRS Głogów (wsparcie dronem).
Następnego ranka poszukiwania zostały wznowione i trwały około 6 godzin, niestety okazały się bezskuteczne.
Trzeciego dnia poszukiwań, strażacy ochotnicy z Jednostki Ratownictwa Specjalistycznego w Głogowie niestety odnaleźli ciało poszukiwanego.
Rodzinie mężczyzny składamy wyrazy współczucia.

2022-07-23 15:41:14

Siekierezada w Grochowicach

Podczas tegorocznej Stachuriady, na zaproszenie organizatorów, wzięliśmy udział w Siekierezadzie - turnieju drwali jednostek OSP z powiatu głogowskiego. W naszym debiucie udało się zająć miejsce czwarte na sześć startujących ekip strażaków ochotników.
Dziękujemy za wspólną zabawę!

2022-06-28 10:29:44

Zabezpieczenie Dni Głogowa 2022

W dniach 03.06.2022 - 05.06.2022 na terenie Placu Festynowego nad Odrą odbywały się Dni Głogowa. Jako oddział ratownictwa wodnego zabezpieczaliśmy odcinek Odry przy placu festynowym. Przez 3 dni, od godzin popołudniowych do późnego wieczoru patrolowaliśmy wyznaczony odcinek Rzeki z naszej motorówki.
W zabezpieczeniu wodnym brała udział również Policja oraz WOPR Głogów.

2022-06-06 15:53:36

Wydobycie zatopionej łódki

Dnia 1 maja 2022 podczas rutynowego patrolu po Odrze zostaliśmy zadysponowani do wydobycia zatopionej łodzi w głogowskim porcie Marina.

2022-06-02 12:30:37

5. Bieg Katorżniczy

W niedzielę 15 maja 2022 po raz kolejny mieliśmy okazję zabezpieczać KotlActive Forest Run.
Jak co roku zabezpieczaliśmy przeszkodę wodną, polegającą na przepłynięciu leśnego jeziorka mierzącego około 70m.

Fot. Ewelina Filipczuk

2022-05-16 12:24:46

Kurs Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy KPP

W dniach 26.02.2022 - 06.03.2022 członkowie OSP ORW Głogów odbyli kurs w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy i po pomyślnym egzaminie uzyskali tytuł ratownika.

2022-03-10 18:18:03
OSP ORW Głogw

Budżet Obywatelski Głogów 2022 - Projekt 36

Ochotnicza Straż Pożarna Oddział Ratownictwa Wodnego zaprasza do głosowania w Budżecie Obywatelskim Głogów 2022 na projekt numer 36 - Zwiększenie bezpieczeństwa osób przebywających nad Odrą (Marina, Plac Festynowy, Zatoki) poprzez zakup skutera wodnego z platformą ratunkową dla OSP - Oddział Ratownictwa Wodnego w Głogowie.

Link do głosowania internetowego - https://www.obywatel.glogow.pl/index.php/glosowanie-internetowe

2021-11-03 09:52:52

Międzypowiatowe ćwiczenia Bełcz 2021

Dnia 19 października 2021 miały miejsce międzypowiatowe ćwiczenia ratownicze które obejmowały jednostki PSP oraz OSP z powiatów Głogowskiego i Górowskiego, odbywały się one 366km rzeki Odra - w okolicach miejscowości Bełcz Wielki. Scenariusz ćwiczeń, w naszym przypadku, obejmował podjęcie, ocenę stanu (ewentualną pomoc) oraz transport osób przebywających na terenie odciętym poprzez nagły przybór wody w rzece.

2021-10-28 16:38:50

Poszukiwania wędkarza

Dzisiejszego poranka (02.10.2021) przed godziną 6:00 zostaliśmy zadysponowani do poszukiwań wędkarza który według zeznań świadka wpadł do Odry. Poszukiwania prowadziliśmy z naszej łodzi.
Niestety ale akcja została zakończona odnalezieniem ciała zaginionego.
Rodzinie i najbliższym składamy wyrazy współczucia.

- 112 Polkowice [FB]

2021-10-02 18:19:25

Festyn służb munduruwych dla Jana Walosa

26.09.2021 odbył się festyn służb mundurowych dla małego Jana Walosa Fantastyczna impreza na którą stawiliśmy się jako OSP ORW Głogów w silnym składzie. Mieliśmy przyjemność wsparcia tej imprezy i zaprezentowania sprzętu na którym pracujemy.

2021-09-28 14:33:07

Pożegnanie Lata w Głogowie - zabezpieczenie

W dniach 17-19.09.2021 podczas Pożegnania Lata w Głogowie naszym zadaniem było zabezpieczenie odcinka Odry przylegającego do terenu festiwalu.

2021-09-20 16:41:48

Zabezpieczenie KotlActive Forest Run 2021

W niedzielę 12 września 2021 już po raz trzeci mieliśmy okazję zabezpieczać KotlActive Forest Run.
Standardowo już naszym zadaniem było zabezpieczenie przeszkody polegającej na przepłynięciu około 70m odcinka w jeziorku leśnym.

2021-09-13 18:24:12

Spływ Wrocław - Chobienia

Dnia 29.05.2021 członkowie OSP-ORW Głogów wraz z OSP-ORW Zorba oraz OSP Grębocice podjęli się spływu rzeką Odrą, na odcinku Wrocław - Chobienia. Trzy łodzie motorowe (po jednej z każdego OSP), wraz z pełnymi załogami, pokonały około 100km drogą wodną, przeprawiły się przez 4 śluzy (Malczyce, Brzeg Dolny, Rędzin, Różanka) oraz zawinęły do 3 przystani - Zatoka Gondoli (Wrocław), Uraz i Ścinawa. We Wrocławiu, w Zatoce Gondoli nasz nurek zszedł pod wodę celem przeprowadzenie inspekcji spodów łodzi.
Sponsorom których loga można było zobaczyć na naszych pojazdach dziękujemy za charytatywne wsparcie wybranych domów dziecka.
Dziękujemy wszystkim za uczestnictwo, za "oprowadzenie" po wodnym Wrocławiu dziękujemy OSP-ORW Zorba.

2021-05-30 11:11:54

Ćwiczenia we Wrocławiu

29 Maja Ochotnicza Straż Pożarna Oddział Ratownictwa Wodnego w Głogowe w ramach podnoszenia kwalifikacji będzie przeprowadzać ćwiczenia z zakresu ratownictwa wodnego (nurkowanie) oraz patrolowania i podejmowania osób za pomocą łodzi ratowniczej. Ćwiczenia przeprowadzone będą na rzece Odra, na wysokości Wrocławia. Po wykonaniu programu szkolenia we Wrocławiu, łódź ratownicza spłynie Odrą do Głogowa, podczas spływu ćwiczone będzie przeprawianie się łodzią przez śluzy na rzece oraz ewakuacja osób poszkodowanych drogą wodną.

Przy okazji ćwiczeń druhowie z OSP ORW postanowili przeprowadzić akcję charytatywną. Aby do niej dołączyć należy wesprzeć finansowo wybrany przez siebie dom dziecka, stowarzyszenie czy leczenie i dostarczyć artykuły reklamowe w postaci koszulek, bluz czy banerów które będą umieszczone w widocznym miejscu przez cały czas trwania ćwiczeń.

Tydzień przed ćwiczeniami w Głogowskiej Marinie zostanie przeprowadzone spotkanie organizacyjne (dokładna data, oraz szczegółowe informacje wkrótce).
Chętnych zapraszamy do udziału w akcji.

2021-04-26 16:18:52

Palia Dive Glebokie - nurkowania szkoleniowe

Dnia 11.04.2021 członkowie OSP ORW Głogów podnosili swoje kwalifikacje w bazie nurkowej Palia Dive Glebokie.

2021-04-12 16:07:25
OSP ORW Głogów

Zabezpiecznie Wyśicgu Dwóch Mostów

Dnia 20.12.2020 wraz z Ratownictwo Wodne Sława uczestniczyliśmy w zabezpieczeniu Wyścigu Dwóch mostów. Impreza odbywała się na odcinku starorzecza Odry (od Mariny do mostu kolejowego), uczestnicy zależnie od wyboru mieli do pokonania 50, 100, 200, 500, 1000m w wodach Odry - bez wykorzystywania odzieży ocieplającej.
Całe wydarzenie przebiegło bezproblemowo.
Zdjęcia dostarczył dh Piotr Iwach.

2020-12-22 13:30:34

Wydobycie zatopionej łodzi

Prawdopodobnie podczas ostatnich obfitych opadów deszczu, zatonęła łódź jednego z mieszkańców Głogowa, przycumowana w porcie "Marina Głogów". Zostaliśmy poproszeni o jej wydobycie, działania przeprowadziliśmy w sobotę 17.10.2020 - łódź została bezpiecznie wydobyta.

2020-10-17 14:09:17

XIII Mikołajkowy Spływ Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie - Odwołany

Niestety, z wielką przykrością, musimy poinformować o odwołaniu tegorocznego XIII Mikołajkowego Spływu Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie, planowany był on idealnie w dniu Świętego Mikołaja - 6 grudnia 2020r.

Powodów jest kilka, aczkolwiek nie wiem czy to nie fakt, iż byłby to nasz XIII spływ. Najważniejszą przeszkodą jest obecnie panująca sytuacja związana z COVID-19. Jako organizatorzy nie możemy w żaden sposób narażać kogokolwiek, zwłaszcza uczestników Spływu, na zagrożenia z tym związane.
Aktualnie, w nie dającym się przewidzieć w żaden sposób okresie, nie jesteśmy w stanie podjąć jakichkolwiek działań związanych z przygotowaniem Spływu nie mając żadnej wiedzy ani przypuszczeń na temat tego czy Spływ będzie mógł się w ogóle odbyć. Dynamicznie zmieniająca się sytuacja zagrożenia epidemiologicznego zdecydowanie ogranicza nasze plany, zamierzenia a tym samym możliwości związane z całą logistyką imprezy, którą normalnie, w tym momencie powinniśmy mieć już ustaloną (na tym etapie zawsze już prowadziliśmy zapisy).
Dodatkową przeszkodą w organizacji tegorocznego Spływu są nadal nie ukończone, pomimo obietnic, prace hydrologiczne w korycie rzeki (wymusiły one zmianę trasy w ubiegłorocznej edycji), które uniemożliwiają przeprowadzenie Spływu zgodnie z planem, a zwłaszcza oczekiwaniami uczestników.

Nawet gdyby sytuacja uległa znacznej, niespodziewanej, poprawie - jesteśmy już w połowie października - prace związane z organizacją spływu rozpoczynamy zazwyczaj we wrześniu - w tym roku nie było to możliwe, a czasu którego potrzebowalibyśmy na jego hipotetyczne zorganizowanie, z każdym dniem mamy coraz mniej. Stąd decyzją członków OSP ORW w Głogowie, w tym roku odwołujemy Mikołajkowy Spływ Płetwonurków rzeką Odrą.
Nie oznacza to jednak, iż takowy nie odbędzie się w przyszłym roku na co osobiście liczymy, jednocześnie licząc jak co roku na Waszą obecność i udział w dobrej zabawie.
Prosimy zatem o wyrozumiałość i cierpliwość.
Do zobaczenia w 2021r.

2020-10-14 17:23:29

Zabezpieczenie KotlActive Forest Run 2020

W niedzielę (04.10.2020) ponownie mieliśmy przyjemność wziąć udział w zabezpieczeniu jednego z zadań podczas KotlActive Forest Run 2020.
Zabezpieczaliśmy zadanie polegające na przepłynięciu leśnego zbiornika wodnego (około 70m) - zawodnicy mogli zdecydować się na jego obiegnięcie, jednak niewielu skorzystało z tej opcji.
Pomimo niesprzyjającej temperatury (pierwotnie bieg miał odbywać się w maju) nie musieliśmy interweniować, wszyscy bezpiecznie dotarli do brzegu.

Część zdjęć nadesłała Joanna P. - dziękujemy.

2020-10-07 12:36:41

Ćwiczenia ratownicze na Odrze

W ostatni weekend (02.08.2020), Ochotnicza Straż Pożarna Głogów - Oddział Ratownictwa Wodnego przeprowadziła szkolenia ratowniczo-poszukiwawcze na Odrze.
Pierwszy scenariusz symulował podjęcie człowieka z palącej się łodzi a następnie bezpieczny transport poszkodowanego do nadbrzeża gdzie został podjęty przez żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej oraz członków OSP Smardzów którzy po reanimacji oraz zabezpieczeniu poszkodowanego podjęli akcję gaśniczą.
Kolejnym scenariuszem było poszukiwane, oznaczenie oraz wydobycie zatopionego obiektu.
Ćwiczenia zakończyły się pełnym sukcesem, dziękujemy wszystkim którzy brali w nich udział.

Relacje mediów:
- glogow.info.pl
- myglogow.pl

- Relacja OSP Smardzów

2020-08-03 16:49:47

Podsumowanie cyklu szkoleń

Członkowie OSP ORW Głogów przez ostatnie miesiące (okres od kwietnia do czerwca 2020 roku) wzięli udział w licznych szkoleniach podnoszących kwalifikacje ratownicze oraz nurkowe (SSI). Wszystkie szkolenia zostały przeprowadzone przez Centrum Nurkowania DARCO z Żagania, pod czujnym okiem instruktora SSI Dariusza Drozdka. Efektem szkoleń było uzyskanie 21 nowych kwalifikacji przez 11 druhów.

Programy szkoleniowe ukończone przez naszych członków:
Artur P.

Dzięki podniesieniu swoich kwalifikacji, 3 z naszych druhów uzyskało tytuł:

2020-06-30 12:53:47

Wyjazd szkoleniowy

Członkowie OSP ORW Głogów, po raz kolejny, brali udział w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Nurkowania Darco, które to odbywało się w Łęknicy. Szkolenie obejmowało specjalizację "SSI Science of Diving" oraz "SSI Specialty Diver".

2020-05-19 15:47:52

Poszukiwania w Ścinawie

W Sobotę 07.03.2020 braliśmy udział w poszukiwaniach zaginionej lubinianki - Więcej informacji na stronie scinawa.pl
Poszukiwania prowadziliśmy z wykorzystaniem łodzi motorowej oraz echosondy wraz z nurkiem w pogotowiu.
Poszukiwania zakończyły się niepowodzeniem.

2020-03-08 17:08:30

Szkolenie w Łęknicy

Dnia 1 marca 2020 członkowie naszego oddziału przeszli specjalistycznie szkolenie z zakresu podwodnej nawigacji oraz wynurzania/zanurzania zróżnicowanych obiektów. Szkolenie odbyło się na jednym z jezior w okolicy Łęknicy, zostało przeprowadzone przez Centrum Nurkowania Darco

2020-03-01 16:42:06

Podsumowanie XII Mikołajkowego Spływu Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie

Dnia 08.12.2019 po raz 12. mieliśmy przyjemność zorganizować:
Mikołajkowy Spływ Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie, objęty patronatem Prezydenta Miasta Głogowa - Rafaela Rokaszewicza, który odbył się na terenie Placu Festynowego w Głogowie.

Z powodu prac hydrotechnicznych prowadzonych na odcinku Odry z którego korzystaliśmy w latach poprzednich, tegoroczna trasa spływu była zdecydowanie trudniejsza, uczestnicy, za nim wpłynęli w nurt rzeki, musieli pokonać około 500m w stojącej wodzie zatoki.
Odrą, jak co roku, spłynęło około 90 płetwonurków z Głogowa, okolic, jak i całej Polski.

Ponadto, jak co roku z mostu Tolerancji oraz portu Marina cały spływ obserwowali Głogowianie. Odwiedzili nas także uczestnicy biorący udział w akcji „Mikołaje na rowerach”. Pośród uczestników, jak i widzów prowadziliśmy zbiórkę pieniędzy na podopiecznego fundacji „NA RATUNEK DZIECIOM Z CHOROBĄ NOWOTWOROWĄ” - Wiktora Trojana, za hojność serdecznie dziękujemy.

Podczas spływu dostępna była również wirtualna strzelnica przygotowana przez Akademię Sportów Obronnych w Głogowie - Krzysztof Taras, a także wystawa pojazdów Team 4x4 Głogów, którzy przygotowali dla Państwa palenisko oraz kiełbaski.

Tutaj linki do galerii zdjęciowych lokalnych mediów:

● glogow.info.pl
● glogow.naszemiasto.pl
● miedziowe.pl

Reszta linków do prasy oraz relacji prywatnych, z tegorocznego, jak i poprzednich spływów:

Spływ nie mógłby się odbyć bez dodatkowego zabezpieczenia:
● Ratownictwo Wodne Sława (Robert Wagner)
● Państwowa Straż Pożarna Głogów
● Ochotnicza Straż Pożarna Ruszowice
● Ochotnicza Straż Pożarna Jaczów

Drugą grupą, bez której spływ nigdy by się nie odbył, są nasi sponsorzy:

● NTI sp. z o.o. Nowoczesne Techniki Instalacyjne Głogów
● Przedsiębiorstwo Robót Specjalistycznych w Przemyśle i Budownictwie ul.Portowa 1 Głogów
● STOLAR Wintergardens Adama Mickiewicza 65c, 67-200 Głogów
● Reverto II Sp z o.o Portowa 1, 67-200 Głogów
● Investpol, ul. Stoczniowa 5, Głogów 67-200
● Toppoligrafia.pl 67-200 Głogów ul. Przemysłowa 3
● Cukiernia Meryk, Gustawa Morcinka 27, 67-200 Głogów
● OCEAN Pro Smardzów ul. Polna 10
● Urząd Miejski Głogów
● Starostwo Powiatowe Głogów

Wszystkim uczestnikom, sponsorom, jak i osobom uczestniczącym w zabezpieczeniu spływu, serdecznie dziękujemy.
Dziękujemy również przedstawicielom Państwowej Straży Pożarnej, panowie Piotr Durał oraz Karol Skowroński wraz z przedstawicielem Starostwa Powiatowego Głogów, panem Bartoszem Ławrowskim wręczali uczestnikom dyplomy za udział w spływie.

Do zobaczenia za rok!

2019-12-09 17:01:50

XII Mikołajkowy Spływ Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie

Ochotnicza Straż Pożarna Oddział Ratownictwa Wodnego w Głogowie
serdecznie zaprasza na
XII Mikołajkowy Spływ Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie.

Spływ odbędzie się:
Dnia - 08.12.2019r.
Miejsce - 67-200 Głogów, Plac Festynowy, ulica Topolowa
Plan spływu:
09:30 - zbiórka uczestników (rozpoczęcie potwierdzania obecności) - Miejsce zbiórki na mapie google
10:30 - odprawa, instruktaż nt zasad bezpieczeństwa podczas spływu
11:30 - wyjazd autobusów z uczestnikami do miejsca wodowania
12:00/12:30 - wejście do wody
~13:30 - wyjście z wody, przebranie się, poczęstunek, ciepłe napoje
~14:00 - rozdanie okolicznościowych pamiątek i dyplomów, zakończenie imprezy.

Trasa tegorocznego spływu jest o wiele bardziej wymagająca, uczestnicy mają do pokonania około 500m w wodzie stojącej! (zatoka Odry), należy wziąć to pod uwagę podczas przygotowań do udziału!

Uczestnictwo w spływie jest darmowe.
Potwierdzonym uczestnikom zapewniamy ciepły posiłek, napoje oraz słodkości po spływie.

Zgłoszenia:
Zgłoszenia przyjmujemy do 26 listopada 2019r. (po tym terminie nie możemy zapewnić pełnego zaopatrzenia), oraz w dniu spływu do godziny 10:00.
Kartę zgłoszenia można pobrać - tutaj
Regulamin spływu dostępny jest - tutaj
Po jej wypełnieniu, oraz zapoznaniu się z regulaminem, należy przesłać na adres - mimzdx@gmail.com
Wszelkich dodatkowych informacji udzielamy pod numerami telefonu - 519 333 974 / 604 582 571

Warunkiem uczestnictwa w spływie jest posiadanie kwalifikacji na poziomie min. OWD/P1, własnego sprzętu ABC,

Koszulki pamiątkowe:
Zainteresowanych kupnem koszulki (35 PLN) prosimy o przesłanie pieniędzy do dnia 26.11.2019r. dane do przelewu:
Bank Spółdzielczy w Głogowie
25 8646 0008 0000 0000 1414 0001
OSP ORW w Głogowie
Ul. Sikorskiego 55
67-200 Głogów
Tytułem – koszulka „np. XL”
Potwierdzenie przelewu prosimy załączyć do karty zgłoszenia.

2019-10-07 14:23:12

Rozpoznanie przed spływem 2019

Dnia 06.10.2019 przeprowadziliśmy rozpoznanie przed XII Mikołajkowym Spływie Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie. W tym roku zupełnie zmienia się trasa spływu oraz jego baza, po więcej informacji zapraszamy na podstronę - ZAPISY Na XII Spływ oraz wydarzenie na facebooku: https://www.facebook.com/events/418399735532605/

2019-10-06 13:27:14

Obóz szkoleniowy 2019

W dniach 26.09.2019 - 29.09.2019 miał miejsce obóz szkoleniowy dla członków Ochotniczej Straży Pożarnej Oddziału Ratownictwa Wodnego Głogów, podczas jego trwania nasi członkowie mieli okazję doskonalić swoje umiejętności w zakresie nurkowań oraz ratownictwa wodnego. Dodatkowo przeprowadziliśmy nurkowania z użyciem masek pełnotwarzowych umożliwiających stały kontakt radiowy z osobami na lądzie.
Szkoliliśmy się na jeziorze "Płotki", niedaleko Piły.

2019-10-04 18:02:07

Obchody 70-lecia OSP w Chociemyśli

W ubiegłą sobotę (13.09.2019) mieliśmy przyjemność brać udział w obchodach 70 lecia istnienia Ochotniczej Straży Pożarnej w Chociemyśli.

2019-09-18 17:30:23

Dzień Zdrowia w Głogowskim Szpitalu Powiatowym

Dnia 07.09.2019 na terenie Głogowskiego szpitala odbywał się coroczny "Dzień Zdrowia w Głogowskim Szpitalu Powiatowym". Podczas wydarzenia mieszkańcy Głogowa mogli nie tylko bezpłatnie zbadać poziom cukru we krwi, zmierzyć ciśnienie, zarejestrować się do lekarzy specjalistów ale także zapoznać się ze sprzętem prezentowanym przez nasz oddział OSP ORW jak i wystawami pozostałych organizacji pozarządowych.

2019-09-07 15:13:48

I Bieg Obrońców Głogowa - Zabezpieczenie

Dnia 31.08.2019 z okazji 910. rocznicy obrony miasta Głogowa odbył się I Bieg Obrońców Głogowa, wzięło w nim udział około 500 osób. Jako jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej zostaliśmy poproszeni o wsparcie podczas zabezpieczenia trasy biegu.

- glogow.naszemiasto.pl

2019-09-01 18:25:49

Zabezpieczenie akcji spaerów (Neptun) - dzień II

W związku ze znaleziskiem z dnia poprzedniego, dnia 11.08.2019 ponownie zostaliśmy wezwani do zabezpieczenia akcji saperów. Do naszych zadań należało patrolowanie Odry na odcinku około 2km oraz informowanie napotkanych ludzi o obowiązkowej ewakuacji.

- glogow.policja.gov.pl
- [youtube] glogow-info.pl

2019-08-12 13:34:26
OSP ORW Głogów

Zabezpieczenie akcji spaerów (Neptun)

Dnia 10.08.2019 podczas prac ziemnych przy "Neptunie" została odnaleziona bomba. Zostaliśmy wezwani do zabezpieczenia odcinka Ordy (do czasu przybycia saperów) przy znalezisku.

2019-08-10 15:43:37

Ćwiczenia przeciwpowodziowe

Dnia 05.06.2019 (środa) miały miejsce alarmowe ćwiczenia przeciwpowodziowe, wzięły w nich udział jednostki Państwowych Straży Pożarnych oraz Ochotniczych Straży Pożarnych, w tym nasz Oddział Ratownictwa Wodnego. Organizator (Komenda Wojewódzka PSP we Wrocławiu) objął ćwiczeniami 3 powiaty: głogowski, polkowicki oraz lubiński.
Ćwiczenia miały na celu alarmowe sprawdzenie organizacji pracy w zakresie przeciwpowodziowym, układania tymczasowych wałów ochronnych oraz wodowania łodzi motorowych.

Relacje mediów:
- 112polkowice.com.pl

2019-06-07 17:49:46

Zabezpieczenie dni Głogowa 2019

W dniach 31.05.2019 - 02.06.2019 na terenie Placu Festynowego nad Odrą odbywały się Dni Głogowa 2019. Jako oddział ratownictwa wodnego zostaliśmy poproszeni o zabezpieczanie odcinka Odry przylegającego do terenów imprezy. Przez całe 3 dni, od godzin popołudniowych do późnego wieczoru patrolowaliśmy wyznaczony odcinek Rzeki z naszej motorówki.
W zabezpieczeniu wodnym również brały udział motorówki Policji oraz Straży Pożarnej z Głogowa.

Relacja z wydarzenia w mediach:

Relacja Policji:

2019-06-04 16:24:54

KotlActive Forest Run 2019 - Zabezpieczneie

Dnia 18.05.2019 (sobota) OSP ORW Głogów brało udział w zabezpieczeniu II BIEGU KATORŻNICZEGO KOTLACTIVE FOREST RUN.
Naszym zadaniem było zabezpieczenie przeszkody nr18 (przepłynięcie wpław stawu o długości około 60m).
Na starcie zawodów pojawiło się około 450 uczestników.

2019-05-18 14:46:01

Walne zebranie 2019

Dnia 23.03.2019 odbyło się walne zebranie członków OSP ORW Głogów w sali konferencyjnej PSP.

2019-03-24 17:29:55

Podsumowanie XI Mikołajkowego Spływu Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie

Dnia 09.12.2018 po raz 11. mieliśmy przyjemność zorganizować:
Mikołajkowy Spływ Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie, objęty patronatem Prezydenta Miasta Głogowa - Rafaela Rokaszewicza, który odbył się na terenie portu Marina w Głogowie (Głogowskie Obiekty Usługowe).
Pogoda zaskakiwała nas przelotnymi opadami deszczu, jednak nie zraziło to tych, którzy mieli wejść do wody, w tym roku Odrą spłynęło około 90 płetwonurków z Głogowa, okolic, jak i całej Polski.

Ponadto, jak co roku z mostu Tolerancji oraz portu Marina cały spływ obserwowali Głogowianie, pośród których prowadziliśmy zbiórkę pieniędzy na rzecz fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, za hojność serdecznie dziękujemy.

Podczas spływu dostępna była również wirtualna strzelnica przygotowana przez Akademię Sportów Obronnych w Głogowie - Krzysztof Taras, a także wystawa pojazdów należących do członków LOK Głogów Off-Road oraz Team 4x4 Głogów.

Tutaj linki do galerii zdjęciowych lokalnych mediów

Głogowski Portal Informacyjny
glogow.naszemiasto.pl
miedziowe.pl

Reszta linków do prasy oraz relacji prywatnych, z tegorocznego jak i poprzednich spływów:

Spływ nie mógłby się odbyć bez zabezpieczenia oraz wsparcia organizacyjnego grup:
● Ratownictwo Wodne Sława (Robert Wagner)
● Państwowa Straż Pożarna Głogów
● Ochotnicza Straż Pożarna Jednostka Ratownictwa Specjalistycznego w Głogowie
● Ochotnicza Straż Pożarna Grębocice
● Ochotnicza Straż Pożarna Brzeg Głogowski
● Ochotnicza Straż Pożarna w Dobrzejowicach

Drugą grupą, bez której spływ nigdy by się nie odbył, są nasi sponsorzy:

● Urząd Miejski Głogów
● Starostwo Powiatowe Głogów
● Głogowskie Obiekty Usługowe
● OCEAN Pro Smardzów ul. Polna 10
● NTI sp. z o.o. Nowoczesne Techniki Instalacyjne Głogów
● Bertrans ul. Portowa w Głogowie
● RAGEN sp. z.o.o ul. Sikorskiego 48
● INVESTPOL sp. z o.o. ul. Stoczniowa 5
● Bar FUEGO ul. Słodowa 42
● Wydawnictwo ILUSTRIS ul. Gajowicka 95 , 53-421 Wrocław

Do zobaczenia za rok!

Galeria około 200 zdjęć ze spływu
Autorstwa - Ola/Piotr Iwach

2018-12-11 18:21:50

Ćwiczenia ratowiczne przed spływem

Dnia 24.11.2018 wraz z zaprzyjaźnionymi jednostkami: Ratownictwo Wodne Sława oraz Ochotnicza Straż Pożarna Jednostka Ratownictwa Specjalistycznego w Głogowie, które od lat pomagają w zabezpieczeniu spływu, przeprowadzaliśmy ćwiczenia polegające na podjęciu osoby niezdolnej do samodzielnego kontynuowania spływu oraz przetransportowaniu jej w bezpiecznie miejsce, celem udzielenia wymaganej pomocy. Obu jednostkom, jak i członkom naszego oddziału dziękujemy za wspólne ćwiczenia.

Zdjęcia z ćwiczeń nadesłał dh Piotr Iwach.

2018-11-25 14:16:57

XI Mikołajkowy Spływ Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie

Ochotnicza Straż Pożarna Oddział Ratownictwa Wodnego w Głogowie
serdecznie zaprasza na
XI Mikołajkowy Spływ Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie.

Spływ odbędzie się:
Dnia - 09.12.2018r.
Miejsce - 67-200 Głogów, Port ("Marina") obok Mostu Tolerancji.
Plan spływu:
10:00 - zbiórka uczestników - Miejsce zbiórki na mapie google
11:30 - wyjazd autobusów z uczestnikami
12:00 - wejście do wody
12:20 ~ pojawienie się spływowiczów obok mostu
Uczestnictwo w spływie jest darmowe.
Uczestnikom zapewniamy ciepły posiłek, napoje oraz słodkości po spływie.

Zgłoszenia:
Zgłoszenia przyjmujemy do 26 listopada 2018r. (po tym terminie nie możemy zapewnić pełnego zaopatrzenia), oraz w dniu spływu do godziny 10:00.
Kartę zgłoszenia można pobrać - tutaj
Regulamin spływu dostępny jest - tutaj
Po jej wypełnieniu, oraz zapoznaniu się z regulaminem, należy przesłać na adres - zymox@o2.pl
Wszelkich dodatkowych informacji udziela: dh. Naczelnik Janusz Pawłowski pod numerem telefonu - 506 145 545

Kupno koszulki:
Zainteresowanych kupnem koszulki (25 PLN) prosimy o przesłanie pieniędzy do dnia 01.12.2018r. dane do przelewu:
Bank Spółdzielczy w Głogowie
25 8646 0008 0000 0000 1414 0001
OSP ORW w Głogowie
Ul. Sikorskiego 55
67-200 Głogów
Tytułem – XIMSPrOkoszulka „np. XL”
Potwierdzenie przelewu prosimy załączyć do karty zgłoszenia.

Trasa spływu:

2018-11-07 19:23:59
OSP ORW Głogów

Akcja wydobycia zatopionego samochodu z Odry

Dnia 25.07.2018 otrzymaliśmy wezwanie do akcji wydobycia zatopionego samochodu osobowego z rzeki Odry.

2018-07-24 19:00:25

Sprzątanie zbiornika Słup

W dniu 13.05.2018 braliśmy udział w akcji "Tydzień Czystości Wód" organizowanej wspólnie z wolontariatem KGHM przez Polski Związek Wędkarski - Okręg w Legnicy, w jej ramach pomagaliśmy w sprzątaniu zbiornika wodnego "Słup".

2018-05-15 20:26:56

INAUGURACJA szkoleń 2018

W dniach 7-8 kwietnia miało miejsce szkolenie członków OSP-ORW Głogów na jeziorze Głębokie

2018-05-15 20:22:29

Walne Zebranie Sprawozdawczo Wyborcze

Dnia 09.03.2018 odbyło się Walne Zebranie Sprawozdawczo Wyborcze członków OSP ORW Głogów.
Poniżej skład nowo wybranego Zarządu OSP ORW Głogów.

Prezes

Jarosław Grzejek

2018-03-13 19:52:05
OSP ORW Głogów

Zapisy na X Mikołajkowy Spływ Płetwonurków Rzeką Odrą RUSZYŁY!

Już po raz 10. Ochotnicza Straż Pożarna Oddział Ratownictwa Wodnego w Głogowie  ma przyjemność zaprosić na Mikołajkowy Spływ Płetwonurków Rzeką Odrą w Głogowie.
Uczestnikom zapewniamy bezmiar wody, dobrą zabawę w miłym gronie, ciepły poczęstunek oraz pełne zabezpieczenie uczestników. Dla osób niepływających przewidujemy dodatkowe atrakcje.

Warunkiem uczestnictwa w spływie płetwonurków rzeką Odrą jest posiadanie kwalifikacji na poziomie min. OWD/P1, własnego sprzętu ABC, stanu zdrowia pozwalającego uczestniczyć w imprezie oraz wypełnienia i dokonania zgłoszenia uczestnictwa.

Zapisy trwają od 2017-11-01 do 2017-11-27.
Uczestnicy spływu zgłoszeni po terminie będą aprowizowani przez organizatora w miarę możliwości logistycznych. Zgłoszenia przesłane po tym terminie (lub przekazane na miejscu) mogą spowodować jednak brak możliwości zapewnienia pełnego zaopatrzenia.

- Karta zgłoszenia.
- Informacje.
- Regulamin.

Kontakt w sprawach organizacyjnych - telefonicznie z:
dh Dariusz Michalewicz – 600 086 539

Uczestników prosimy o przybycie około godz. 9:30 w celu dopełnienia formalności.
Wyjazd autobusu wodnego do miejsca wodowania o godz. 11:00 z miejsca zbiórki.

2017-11-25 16:12:15

IV Piknik Charytatywny

W 20.05.2017 na boisku sportowym w Jaczowie odbył się IV Piknik Charytatywny "Dla Kornelii i Bartka" połączony z festynem rodzinnym.

2017-11-24 16:13:09

Ćwiczenia służb ratowniczych na Odrze

Ćwiczenia służb ratowniczych na Odrze w Głogowie 10.05.2017.

- Więcej informacji, miedziowe.pl

2017-11-24 16:12:25

Ogłoszenie Zarządu

25.02.2017  Walne Zebranie Członków OSP-ORW Głogów.

2017-11-24 16:11:24

Przekazanie pojazdu

26 stycznia 2017 r został sprzedany -czytaj przekazany za symboliczną złotówkę dla zaprzyjaźnionej jednostki OSP w Chociemyśli nasz Ford Tranzit.w ciągu jednego miesiąca samodzielnie został uzbrojony i wyposażony, czeka tylko na zmianę barw i oznaczeń.

2017-11-24 16:10:22

Ćwiczenia jednostek OSP

W dniu 14 października 2016 r. na terenie leśnym przy stawie w miejscowości Chociemyśl odbyły się ćwiczenia taktyczne trzech jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Gminy Kotla oraz jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej Oddział Ratownictwa Wodnego z Głogowa.

- Więcej informacji

2017-11-24 16:09:04

Ogłoszenie Zarządu

2 kwietnia 2016 roku odbyło się Walne Zebranie Członków OSP-ORW.

W wyniku podjętych uchwał wybrano nowy Zarząd OSP-ORW Głogów.

2017-11-24 16:07:55

VIII MIKOŁAJKOWY SPŁYW PŁETWONURKÓW RZEKĄ ODRĄ

W tym roku rzeka Odrą w VIII Mikołajkowym spływie płetwonurków płynęło 170 osób.

- Galeria glogow.info.pl

2017-11-24 16:07:00

VIII MIKOŁAJKOWY SPŁYW PŁETWONURKÓW RZEKĄ ODRĄ

Głogów 6 grudnia 2015 Godzina: 11:00 Miejsce: Port w Głogowie / Most Tolerancji
Ochotnicza Straż Pożarna Oddział Ratownictwa Wodnego w Głogowie ma przyjemność zaprosić na:
VIII Mikołajkowy Spływ Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie.

- Więcej informacji

2017-11-24 16:04:57

Ćwiczenia z RW Sława

19 września 2015 r odbyły się wspólne ćwiczenia RW Sława i OSP-ORW Głogów.

2017-11-24 16:02:08

Walne Sprawozdawczo Wyborcze Zgromadzenie Członków OSP

14 marca 2015 r. o godz. 15:00 w sali konferencyjnej PSP w Głogowie, odbędzie się
Walne Sprawozdawczo-Wyborcze Zebranie Członków OSP ORW.
W przypadki braku wymaganej liczby członków zgodnie z § 27 Statutu,
wyznacza się drugi termin Walnego Zebrania w dniu 14.03.2015 o godz. 15:30.

2017-11-24 16:00:39

VII Mikołajkowy Spływ Płetwonurków Rzeką Odrą

VII Mikołajkowy Spływ Płetwonurków rzeką Odrą w Głogowie
pod patronatem Prezydenta Głogowa
w dniu 7 grudnia 2014r. godz. 10.00 port w Głogowie (przy moście Tolerancji)

- Regulamin spływu
- Karta zgłoszenia
- Informacje

2017-11-24 15:58:12

Obóz szkoleniowy nad Jeziorem Bodzisławskim

W dniach od 04 do 07 września członkowie OSP-ORW Głogów brali udział w obozie szkoleniowo treningowym nad Jeziorem Bodzisławskim.

2017-11-24 15:41:54

Zabezpieczenie Maratonu pływackiego w Sławie

20.07.2014r Zabezpieczenie Maratonu Pływackiego  Sława 2014 na dystansie 3km.

2017-11-24 15:38:24

Sprzątanie jeziora

W sobotę 31 maja braliśmy udział w kolejnej akcji sprzątania jeziora. Sołectwo Chociemyśl, koło wędkarskie "Jaź" oraz Nadleśnictwo Głogów zaprosili nas do wspólnej akcji sprzątania. Jak przystało na na płetwonurków oczywiście spenetrowaliśmy dno leśnego jeziorka
na głębokości -bagatela 3 metrów. Były też działania prewencyjne. Po zakończeniu akcji było ognisko i coś na kij.

2017-11-24 15:34:58

Walne Zebranie Członków OSP-ORW

15.03.2014 Walne Zebranie Członków OSP-ORW

2017-11-24 15:33:02
OSP ORW Głogów

II Spływ Płetwonurków rzeką Bóbr Żagań 12.01.2014r.

II Spływ Płetwonurków rzeką Bóbr - Żagań 12.01.2014r.

Galeria Zdjęć

2017-11-24 15:31:44

VI Mikołajkowy Spływ Płetwonurków Rzeką Odrą

8 grudnia 2013 roku odbył się VI Mikołajkowy Spływ  Rzeką Odrą, w tym roku płynęło 126 płetwonurków.

2017-11-24 15:29:42

Szkolenie na Horce

WYJAZD SZKOLENIOWY KAMIENIOŁOM HORKA 1 1.08.2013

2017-11-24 15:23:30

Zabezpieczenie IV Maratonu Pływackiego

Zabezpieczenia IV Maratonu Pływackiego na 3 km Sława  21.07.2013

2017-11-24 15:19:32

Ćwiczenia Pompa 2013

25.06.2013. „Pompa 2013” - taki kryptonim miały strażackie ćwiczenia, jakie odbyły się na terenie jednostki wojskowej na osiedlu Widziszów. W ćwiczeniach wzięły udział jednostki PSP, ochotnicy włączeni w Krajowy System Ratowniczo - Gaśniczy z terenu powiatu głogowskiego oraz żołnierze z batalionu inżynieryjnego.

2017-11-24 15:18:17

Zabezpieczenie II Maratonu Pływackiego o Błękitną Wstęgę Jeziora Sławskiego

23 czerwca 2013r. braliśmy udział w zabezpieczeniu  II Maratonu Pływackiego o Błękitną Wstęgę Jeziora Sławskiego
na dystansie 10 000m.

Relacja na YouTube

2017-11-24 15:17:16

Zgrupowanie szkoleniowe

W dniach od 13 do 16 Czerwca członkowie OSP-ORW szkolili się na obozie. Zajęcia praktyczne odbywały się w zbiornikach wodnych
-starych kamieniołomach w Krakowie-Zakrzówku (tu pracował w czasie II wojny Światowej przyszły Papież Jan Paweł II) oraz w Jaworznie na "Koparkach",  w drodze powrotnej odwiedziliśmy zbiornik wodny w Opolu.

2017-11-24 15:12:09

Sprzątanie jeziora Dominickie

25 maja na zaproszenie Towarzystwa Przyjaciół Boszkowa i Portalu miłośników Boszkowa e-boszkowo.pl braliśmy udział w akcji "CZYŚCIMY JEZIORO DOMINICKIE

2017-11-24 15:10:11

Sprzątanie jeziora Sławskiego

11 maja 2013r na zaproszenie Ratownictwa Wodnego ze Sławy braliśmy udział w sprzątaniu Jeziora Sławskiego.

2017-11-20 18:06:41

Ogłoszenie Zarządu

W dniu 02.03.2013 r. o godz. 16 w siedzibie PSP w Głogowie przy ul. Sikorskiego 55 odbędzie się
SPRAWOZDAWCZE WALNE ZEBRANIE CZŁONKÓW OSP-ORW.

Program Walnego Zebrania oraz inne informacje dostępne na osporw.phorum.pl

2017-11-20 18:05:00

V Mikołajkowy Spływ Płetwonurków Rzeką Odrą - podsumowanie

W piątej, jubileuszowej edycji Mikołajkowego Spływu Odrą ponad 120 mikołajów. Gościliśmy liczne reprezentacje klubów m.in: Zorba z Wrocławia, OSP Siechnice, Sława, z Zielonej Góry, Leszna, Gorzowa i równie dużo niezrzeszonych miłośników nurkowania. Do wody, która miała dziś zaledwie kilka stopni wraz z Mikołajami weszły także panie Mikołajowe. Wszyscy przepłynęli odcinek z Widziszowa do portu kolegiackiego.

2017-11-20 18:04:24

V Mikołajkowy Spływ Płetwonurków Rzeką Odrą

2017-11-20 18:02:46

Nurkowanie w kamieniołomie

28.10.2012 członkowie naszego oddziału z blisko 50 płetwonurkami  Ochotniczych Straży Pożarnych z całej Polski zeszli pod wodę w kamieniołomie, by uczcić pamięć więźniów, którzy pracowali w dawnym obozie koncentracyjnym  Gross-Rosen - w czasie wojny 40 tys. ludzi zginęło w tym obozie.

2017-11-20 18:02:33

Ćwiczenia poszukiwawcze

23 wrzesień 2012  alarm dla JOT - ćwiczenia akcji poszukiwawczej w stawie.

2017-11-20 17:48:09

Szkolenie w Giewartowie

W dniach 06-09 października 2012r. miało miejsce zgrupowanie szkoleniowo-treningowe w Giewartowie.

2017-11-20 17:46:25

Wyjazd na Głębokie

W dniach 16-17 czerwca 2012r. miało miejsce spotkanie integracyjne nad jeziorem Głębokie.

2017-11-20 17:42:38

Sprzątanie jeziora w Łagowie

30.06.2012 braliśmy udział w akcji sprzątania jeziora w Łagowie.
Impreza jest wspierana przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.

Zdjęcia nadesłał dh Piotr Iwach

2017-11-20 17:39:59

Sprzątanie Placu Piknikowego

12 kwietnia 2012 dzieci ze świetlic środowiskowych, miłośnicy terenowych samochodów, strażacy i żołnierze zabrali się za sprzątanie placu piknikowego nad Odrą. Postawiono tam również nowe drewniane ławy i stoły.

2017-11-20 17:00:12

III SPŁYW SOLNY

W dniu 14 kwietnia 2012r. odbył się III SPŁYW SOLNY rzeką Odrą pod patronatem Starosty Nowosolskiego, Prezydenta miasta Nowa Sól oraz Burmistrza Bytomia Odrzańskiego, na odcinku Bytom Odrzański – Nowa Sól. W spływie, wzięło udział 25 pływaków wraz z 18 jednostkami zabezpieczenia.

Nad bezpieczeństwem czuwali:
WOPR Nowa Sól, OSP RW Piła, OSP ORW Głogów, OSP ORW Nowa Sól, OSP ORW Bytom Odrzański, jednostki RWS Sława oraz ratownicy z Legnicy, Głogowa, Żar, Leszna Górnego, Zielonej Góry, Przyborowa, Bytomia Odrzańskiego.

Media:
Ratownictwo Wodne Sława

2017-11-20 16:55:26

Ćwiczenia z jednostką PSP

W kwietniu 2012 odbyły się ćwiczenia naszego oddziału z jednostką Państwowej Straży Pożarnej w Głogowie.

2017-11-20 16:52:58
OSP ORW Głogów

Nowy członek OSP ORW Głogów

10 marca dh Krzysztof po zakończonym stażu kandydackim uzyskał status członka czynnego OSP ORW.
Uroczyste wręczenie legitymacji członkowskiej.

2017-11-19 20:08:01

Ogłoszenie Zarządu

Zgodnie z uchwala Zarządu nr 3/12 walne zebranie odbędzie się 10 marca 2012r. o godz.16 w świetlicy PSP.
W razie braku quorum następny termin 10 marca 2012r o godz. 17 miejsce j/w.

2017-11-19 19:05:02

Szkolenie z nurkowania Podlodowego

Dnia 18.02.2012 odbyło się praktyczne szkolenie nurkowania podlodowego.
W szkoleniu brało udział 6 płetwonurków Jednostki Operacyjno Technicznej.